lifeessence’s Weblog

Start Turul Ciclist al Romaniei, etapa IV, Botosani – 2009

Posted in Evenements, Movi by Movi on June 10, 2009

©Movi Copyright [romanian//english]

Turul ciclist al României (sau Mica Buclă) este cea mai importantă competiţie ciclistă desfăşurată pe teritoriul României.

Etapa IV, startul din Botosani – 10 Iunie 2009.

IMG_4112IMG_4113

IMG_4114IMG_4117

IMG_4120IMG_4123

IMG_4127IMG_4128

IMG_4126IMG_4133

Programul complet turului ciclist al Romaniei:

Sursa imagine: www.obiectivbr.ro

Duminică, 7 iunie: etapa I: Constanţa-Mihail Kogălniceanu (sprint, km 20)-Hârşova (sprint, km 80)-Viziru (sprint, km 150)-Brăila (179 km).

luni, 8 iunie: etapa a II-a: Brăila (start tehnic la Baldovineşti)-Tecuci (sprint, km 82)-Mărăşeşti (sprint la Mausoleu, km 113)-Adjud (sprint, km 140)-Bacău (200 km).

marţi, 9 iunie: etapa a III-a: Bacău-Roman-Strunga (căţărare C, km 71)-Tg. Frumos (sprint, km 80)-Cotnari (sprint, km 100)-Hârlău (sprint, km 110)-Frumuşica (căţărare C, km 123)-Botoşani (160 km).

miercuri, 10 iunie: etapa a IV-a: Botoşani-Dorohoi (sprint, km 38)-Vârfu Câmpului (căţărare B)-Siret (sprint, km 77)-Rădăuţi (sprint, km 96)-Suceava (134 km).

joi, 11 iunie: etapa a V-a: transbordare Tg. Neamţ (start tehnic Humuleşti)-Crăcăuani (căţărare C, km 13)-Bicaz-Lacu Roşu (căţărare A, km 105)-Şaua Pângăraţi (căţărare A, 112)-Gheorgheni (sprint, km 130)-Voslăbeni (sprint, km 139)-Izvoru Mureşului (sprint, km 149)-Miercurea Ciuc (188 km).

vineri, 12 iunie, etapa a VI-a: Miercurea Ciuc-Cruce (căţărare A, km 12)-Vlăhiţa (căţărare B, km 18)-Odorheiu Secuiesc (sprint, km 48)-Sighişoara (sprint, km 97)-Mediaş (sprint, km 134)-Ruşi (căţărare B, km 171)-Sibiu (193 km).

sâmbătă, 13 iunie: etapa a VII-a: Sibiu (start tehnic Dumbrava)-Cisnădioara (căţărare C, km 6)-Cisnădie (sprint, km 11)-Avrig (sprint, km 35)-Bâlea Cascada (căţărare A, km 74)-Bâlea Lac (căţărare A, km 90) – 90 km.

Istoric:

Inspirată de Turul Franţei, publicaţia lunară „Revista Automobila” a organizat în luna august 1910 prima ediţie a „Circuitului Munteniei”. La competiţie au luat startul 12 rutieri pe traseul BucureştiSinaiaTârgovişteButinaruBucureşti (aproximativ 300 km). După trei ediţii, competiţia nu s-a mai organizat. Începând cu 1934 publicaţia „Sportul Zilnic”, în colaborare cu Federaţia Română de Ciclism a organizat prima ediţie a Turului ciclist al României, România devenind a şasea ţară din lume care organizează un Tur Ciclist Naţional pentru amatori, după Belgia (1906), Olanda (1909), Bulgaria (1924), Ungaria (1925) şi Polonia (1928).

Traseul primei ediţii a avut o lungime de 1026 de km şi a cuprins şase etape.

Statistici:

  • Cel mai lung traseu a fost la ediţia a 3-a în 1936 – 2242 km.
  • Cel mai scurt traseu, de 430 km, la ediţia a 29-a, în 1991.
  • La ediţia a 19-a din 1973, la Cluj, o etapă s-a desfăşurat în nocturnă pe distanţa de 27,3 km.
  • Rutierul Traian Chicomban din Braşov a participat de la ediţia a 1-a (1934) până la ediţia a 9-a (1954), fiind cea mai longevivă participare la Turul României.
  • Ediţia a 45-a (din 2008) a fost prima ediţie care a figurat în calendarul Federaţiei Internaţionale de Ciclism.

Sursa informatii: www.ro.wikipedia.org

Advertisements

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ovisopa said, on June 13, 2009 at 2:44 pm

    Cateva poze din etapa VI (Miercurea Ciuc -Sibiu):

    http://www.sibiul.ro/poze-sibiu/turul-ciclist-al-romaniei-sibiu-2009/238/1/

    Si un filmulet facut la etapele VI si VII:

    http://www.sibiul.ro/sibiu-video/turul-ciclist-al-romaniei-sibiu-2009.html

  2. 0gar said, on June 16, 2009 at 8:55 am

    Turul Romaniei nu mai este promovat ca altadata. Mai vad doar un reportaj de un minut la televiziunea nationala, in care n-am timp nici sa admir peisajul pe unde se desfasoara etapele. Si Starea Vremii tine mai mult decat rezumatul etapei. Bine, acum nici nu mai au sponsori. Imi aduc aminte cum asteptam intr-o vara la sfarsitul unei etape sa vad ciclistii. Eram impreuna cu vreo mie de gura casca pe marginea unui bulevard si impingeam in cordonul de jandarmi ca sa ne facem loc mai in fatza. Am vazut o masina de POLITIE cu girofarurile pornite si in spatele ei gonea un biciclist concentrat, fara sa se uite in stanga sau in dreapta, se uita drept inainte la bannerul de deasupra strazii pe care scria mare SOSIRE. Masina a luat curba la dreapta si l-a lasat sa-si continue drumul. A trecut in viteza linia de sosire si atunci a aparut si restul plutonului, pedalau toti inghesuiti unul langa altul, un amestec de roti, casti, echipamente colorate in toate culorile si toti voiau acelasi lucru: locul II. Au terminat si s-au prabusit langa biciclete, asteptand sa vina si cei intarziati. Dupa ce au trecut linia de sosire si ultimii ciclisti, au intrat pe bulevard si masinile de asistenta tehnica cu biciclete pe capota, mai multe masini de POLITIE si niste masini de-ale televiziunilor. Atunci au avut un sponsor puternic, care a adus organizatorilor masini, camere de filmat si chiar si un elicopter. Peste tot era scris cu litere albe STALINSKAYA pe un fond rosu. Pe atunci era voie sa se faca reclama la bauturile spirtoase, dar pe caldura aia faceai combustie spontana daca preferai sa consumi asa ceva. Ciclistii erau obositi, asezati pe jos langa biciclete, grupati pe echipe, pe sub copaci sau pe unde gaseau un loc la umbra, pedalasera cateva ore prin soare si le era de-ajuns. Niste domnisoare dragute, angajate de sponsor (erau toate in rosu) le aduceau apa rece. Numai ciclistului care castigase etapa nu-i aducea nimeni nimic, sta langa bicicleta si se uita la multimea de oameni care astepta festivitatea de premiere. Pana la urma niste batranei au sesizat deficientele de organizare iar unul din ei, mai curajos, probabil veteran de razboi, avea o insigna la reverul hainei de lana (de lana – mare curaj avea, erau 34 de grade la umbra…) a strigat la ele:
    – Mai fetelor, dati-i apa si lu’ ala in verde, ca le-ati dat la toti sa bea apa, da’ pe ala micu’ l-ati sarit, iar ele e castigatorul de azi.
    Atat le-a trebuit alora, nervoase ca sunt plimbate de colo-colo, prin toata tara dupa niste bagabonti pe biciclete, care se intampla sa mai si intarzie, tinute toata ziua in soare ca sa se ofilesca, de s-ar mai termina odata concursul, sa-si primeasca banii si sa plece acasa.
    – Da’ nu e treaba voastra cui dam noi apa si nu ne mai invatati pe noi ce sa facem – ca stim noi ce sa facem ! Pensionarilor !
    Ai batrani n-au mai zis nimic si s-au uitat la festivitatea de premiere, la care au fost invitati sa ia cuvantul si niste fraieri care nu aveau nici-o gara cu sportul asta: primarul, prefectul, vreo doi-trei consilieri.
    Acum Turul Romaniei a ajuns un fel de n-ar mai fi, nu mai vine nimeni la sosirea ciclistilor, nici macar femeia de servici de la Primarie. Poate ar fi nevoie de putina vodka.

  3. memi said, on June 19, 2009 at 4:39 pm

    daca imi dai voie, zilele astea o sa mai adaug din blogrollul tau in postul de la mine.
    merci

  4. Movi said, on June 24, 2009 at 10:59 am

    @0gar: din pacate ai dreptate in unele privinte … probabil traim niste vremuri mai dificile insa daca trecem cu bine peste aceasta perioada am incredere ca pe viitor asfel de evenimente vor avea un succes si promovare asa cum merita

    @meni: desigur nu e nici o pb; oricand sunt deschis la colaborari sau schimb de opinii pareri sau locuri interesante de vizitat! 😉

  5. Bogdan said, on June 24, 2009 at 11:23 am

    Vad ca sunteti o echipa de oameni pasionati de fotografie. Poate dati o fuga pe Comunitatea Foto din Botosani ( cfbt.ro/forum ). Si daca tot am dat din intamplare peste acest blog, vreau sa anunt un blogmeet in Botosani, undeva in a doua jumatate a lunii iulie. Mai multe informatii veti afla din presa.

    Cu respect,
    Bogdan
    initiator al Comunitatii Bloggerilor din Botosani (blogtosani.info) si Comunitatii Foto Botosani (cfbt.ro)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s